tirsdag 10. mai 2011

Stimuli i ulike former

På fredag sendte jeg inn hovedoppgaven min, og jeg krysser nå fingrene for at den skal bli godkjent slik at jeg slipper å dedikere mer av min verdifulle tid til den. Etter å ha tilbringt altfor mange måneder med en og samme tekst blir man nemlig ganske lei den til slutt. Selv om jeg nå har sendt inn hovedoppgaven og anser den for å være ferdig, er det ikke sikkert veilederen min er enig i det. Noen av mine medstudenter har nemlig fått beskjed om å foreta flere endringer på sin hovedoppgave, hvilket betyr at jeg kan bli nødt til å gjøre det samme. La oss dog inderlig håpe at jeg ikke må gjøre det. I skrivende stund framstår nemlig det å hoppe ut av et fly i titusenmeters høyde eller spasere sakte over glødende kull som atskillig mer attraktive aktiviteter enn å finkjemme en vitenskapelig tekst for feil og mangler.

Ellers har det vært moro å følge med på verdensmesterskapet i ishockey, hvor Norge har klart å gjøre det meget bra. Så langt har de vunnet fire av seks kamper, og kan nå se fram til å møte Finland i kvartfinale kommende torsdag. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er noen stor ishockey-fan, men akkurat denne kampen gleder jeg meg til å se. Finland er en av de beste ishockeynasjonene i verden, så det blir nok ingen lett kamp for Norge. Samtidig har Norge overrasket sterkt i år, så man skal aldri si aldri. Jeg håper altså på en norsk seier selv om jeg innser at sannsynligheten for at vikinggutta skal slå de finske løvene er lav.

Selv om mye tid har gått til hovedoppgaven, er det dermed ikke sagt at undertegnede ikke har hatt tid til å gjøre andre saker. I håp om å oppnå en fin sommerkropp fortsetter jeg å trene som besatt. Jeg besitter nå noen meget vakre (og synlige) biceps, noe som gjør at jeg får mange sjalu blikk på treningssenteret. I tillegg begynner rumpa mi å bli ganske så veltrent, så ja, i det hele og det store går det ganske bra med min atletiske karriere. Det er derfor synd at jeg i slutten av måneden må si "adjø" til treningen i og med at jeg flytter til Helsingfors for å jobbe i sommer. Ettersom jeg har kommet så godt i gang, skal jeg dog forsøke å oppspore et brukbart treningssenter i Helsingfors. Jeg vil jo nødig la kroppen forfalle i løpet av sommeren, noe som dessverre vanligvis skjer. Vi får se hva det blir til. I verste fall må jeg oppta treningen i høst.

Som framgår av dette innlegget er jeg en mann som sørger for at både kropp og hjerne får den stimulien de så sårt behøver. Kroppen får sitt behov tilfredsstilt ved hjelp av Bodypump mens de små grå får bryne seg på diverse litteratur. Å skrive en hovedoppgave krever jo sitt! I tillegg leser jeg bøker, noe som er bra for mitt voksende intellekt, men som også gir meg en viss glede. Det er nemlig få ting som er like moro som å fordype seg i en spennende bok. Her om dagen ble jeg ferdig med "Luftslottet som sprengtes", den siste boken i Millennium-trilogien til Larsson, og jeg begynte med det samme å lenge etter en ny bok. Valget falt til slutt på "American Gods" av Neil Gaiman, og selv om jeg hittil kun har lest det første kapittelet, virker boken veldig lovende. Jeg ser med andre ord fram til resten.

Om noen timer blir det Bodypump igjen, etterfulgt av grilling med gode venner. Akkurat i dag smaker livet temmelig godt.

1 kommentar:

djevlen sa...

I'm Gai for Neil Gaiman!