lørdag 9. april 2011

Kinokveld

Nok en dag har gått, og verden består ennå. Man kan med andre ord ikke klage. I dag har jeg forsøkt å være flittig student igjen, hvilket betyr at jeg har dedikert noen av mine verdifulle timer til å foreta et antall endringer på den vakre hovedoppgaven min. Jeg var innom kontoret til veilederen min i går, og fikk feedback på det jeg har skrevet så langt. Som vanlig fryktet jeg det verste, men noe av det første hun sa da jeg steg inn på kontoret hennes, var at hun ble glad da hun leste hovedoppgaven min. Kanskje er jeg smartere enn jeg iblant tror? Det var iallfall deilig å få såpass god feedback av veilederen min (som tross alt innehar en doktorgrad i emnet!). Det betyr dog ikke at hovedoppgaven er klar til å masseproduseres riktig ennå, men det burde ikke være et større problem å ha den klar til neste måned.

Men tilbake til nåtiden! Det var jo tross alt denne dagen jeg skulle skrive om. Bortsett fra å kose meg med hovedoppgaven, har jeg også vært ute og fått luftet meg. Dette er egentlig noe jeg kan takke kjæresten min for. Hun er nemlig så snill at hun alltid inviterer meg med ut for å gå tur med bikkjene sine. Iblant tror jeg at hun er mer opptatt av å lufte meg enn at hundene får sin daglige mosjon, og får mulighet til å gjøre sitt fornødne. Men jeg trenger det sikkert. Jo da, jeg trener regelmessig, men iblant er jeg litt for stasjonær. Frisk luft har man dessuten aldri vondt av. Bilen hennes måtte også inn til kontroll i dag, så jeg fikk leke sjåfør atter en gang. Øvelse gjør mester, så jeg blir som regel alltid med på utflukter hvor jeg slipper til rattet. I dag var jeg dog litt uforsiktig i trafikken, og havnet i en situasjon som satt en støkk i meg, men forhåpentligvis lærer jeg meg av mine feil. Mer sier jeg ikke om den saken.

Kvelden ble tilbringt på kino, og de som sto for underholdningen var ingen ringere enn Robert De Niro og Bradley Cooper. I dag morges fant jeg nemlig ut at "Limitless" gikk på kino, og bestemte meg fort for at jeg hadde lyst til å se den. Jeg hadde forberedt meg på å dra alene, men jeg klarte heldigvis å overtale min venn Niko til å slå følge. Å være på kino alene er ok, men halve underholdningen er jo å se hvordan vennen din reagerer på det som utspiller seg på lerretet. Selv om dette er morsomst når man ser på komedier og skrekkfilmer, er det også noe man kan gjøre når man ser på andre typer filmer. Men tilbake til filmen..."Limitless" er en action-/thrillerfilm som kort sagt handler om en forfatter som sliter med kreativiteten. Han har allerede en bokkontrakt, men klarer ikke å skrive et eneste ord. Han prøver å få fart på hjernecellene og fantasien ved hjelp av alkohol, men det hjelper ikke. En dag treffer han dog en gammel kjenning som gir han en magisk pille, noe som resulterer i at vår kjære, håpløse forfatter plutselig blir et slags supermenneske. Plutselig forsvinner skrivesperren, og han lykkes med alt han gjør. Men selvsagt skjer ikke slikt uten konsekvenser. Mer vil jeg ikke fortelle! Det eneste jeg kan si er at filmen er bra, og absolutt verdt å se. Jeg vil ikke påstå at den er årets film eller Oscar-materiale, men den tilbyr helt grei underholdning, og er bedre enn mange andre thrillere jeg har sett.

Det var alt for denne gang. Nå skal jeg styrte resten av innholdet i ølboksen min, høre på musikk en stund til, og siden gjøre meg klar for å krype under dynen.

Natta!

Ingen kommentarer: