fredag 27. mai 2011

En fin dag

Jeg sitter her og nyter et glass kald cola samtidig som samboeren min danser med støvsugeren i bakgrunnen. Hvem sa at de tradisjonelle kjønnsrollene har dødd? Hver krik og krok skal suges for støv, og personlig er jeg i alle fall overbevist om at kvinner er overlegne menn når det kommer til rengjøring og slike ting. Jo da, jeg støvsuger selv iblant, men det blir sjelden like rent som når dama gjør det. Iblant drister jeg meg også til å ta oppvasken, men uansett hvor mye jeg gnikker og gnir på tallerkener, bestikk og glass, glinser de aldri like mye som etter at fruen har gitt dem en omgang med oppvaskbørsten. Jeg innbiller meg i hvert fall at det forholder seg slik. Ikke ødelegg illusjonen min.  

Selv om dagen ennå er ung, så tegner den til å bli ganske så fin. Mye grunnet ovennevnte, men også fordi jeg var så sporty at jeg tok meg en joggetur etter å ha inntatt en heller beskjeden frokost bestående av rugbrød med ost. Ikke verst, bare det! Jeg trener ofte, men det er en stund siden jeg har jogget under åpen himmel. Å løpe på tredemølla på treningssenteret blir liksom ikke det samme. Joggeturen var fin den, selv om det krevde sitt av mine slitne ben og føtter. Hva gjør man ikke for å få kroppen til å utskille endorfiner, det magiske stoffet som bidrar til økt velvære og bedre selvtillit? Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å holde min sunne livsstil ved like i sommer. 

Om noen timer bærer det til byen. Først skal jeg holde kjæresten min med selskap mens hun svir av flerfoldige euro på diverse butikker i byen. Deretter blir det "The Hangover: Part II" med en kompis av meg. Selv om kritikerne ikke er så begeistret for filmen, så tror (og håper) jeg at den kommer til å falle i smak hos meg. Den første filmen var genial, og traileren gir inntrykk av at toeren ikke er noe unntak. Jo da, de følger kanskje den samme oppskrifta, men man trenger vel ikke alltid forandre en vinnende formel? Likevel kan jeg selvsagt ikke uttale meg om hvor bra filmen er eller ikke er før jeg faktisk har sett den, og det blir ikke før sent i kveld. Tradisjonen tro blir det vel en øl eller to på byens irske bar etter kinobesøket også. Et smart trekk fra pubeiernes side å ha puben rett over gata fra kinoen. 


God helg!

Ingen kommentarer: