onsdag 18. mai 2011

Gjennom nåløyet til slutt

Hovedoppgaven min var tydeligvis ikke det mesterverket jeg trodde den var da jeg skrev det forrige innlegget. Misforstå meg ikke; veilederen min var fornøyd med det meste, men mente at det var visse "småsaker" som måtte endres. Som den dyktige studenten jeg jo er, fulgte jeg hennes råd, og foretok noen endringer her og der. Deretter sendte jeg inn en ny og forbedret utgave, men kort tid etterpå ble jeg informert om at det fortsatt var en del saker som kunne gjøres bedre. Derfor jobbet jeg som besatt med hovedoppgaven et antall timer i går, og jeg var ganske håpefull da jeg sendte inn nok en versjon samme kveld. Til slutt ble min "lille" hovedoppgave på hele 48 sider. Sprøtt!

Det var derfor utrolig deilig å lese e-posten jeg fikk fra veilederen min i morges; avhandlingen er nå godkjent! (Likevel kommer det nok til å ta noen uker før jeg får en karakter på den). Ifølge henne er den nå mye bedre ettersom jeg blant annet gir et mer rettferdig bilde av behaviorismen. En gledens dag, med andre ord! Det eneste som gjenstår nå er å skrive "mognadsprovet", noe jeg kommer til å gjøre på fredag. I morgen skal jeg til universitet for å printe ut hovedoppgaven og levere den til sekretæren ved fakultetet vårt. Etterpå skal jeg returnere all den tørre litteraturen jeg har slåss med de siste månedene. Det blir utvilsomt en fin dag. Så lenge jeg klarer å produsere et noenlunde velformulert svar på fredagens "mognadsprov", kan dette bli en ganske så bra uke.

Etter alle timene jeg har tilbringt med hovedoppgaven, er det likevel en smule trist at den bare er verdt ti studiepoeng. Samtidig kan det jo hende jeg bygger på den i fremtiden, og dermed lett haler en mastergrad i land. Halve jobben er jo så godt som gjort. ;)

Ingen kommentarer: