fredag 10. desember 2010

Julen er rett rundt hjørnet

I går hadde jeg min siste forelesning for i år, så jeg har offisielt juleferie nå. Det eneste som gjenstår er å sende inn noen oppgaver, men det tar jeg hånd om på mandag. Oppgavene har jeg allerede gjort ettersom jeg ville ha en juleferie uten skolearbeid, og det virker det som jeg har lyktes med. Nå kan jeg med andre ord leve livets glade dager! Jeg kan iallfall ta det relativt rolig helt til kalenderen viser at det er 2011. Da blir det nok andre boller. Den tid, den sorg, er det ikke det de sier?


Jeg kan med glede rapportere at de siste kjøretimene mine har gått relativt bra, selv om jeg nå ikke har sittet bak rattet på en og en halv uke. Jeg har bare to kjøretimer igjen, men de spares til neste år ettersom jeg forlater landet neste uke (skal jo til Norge for å feire jul!). Følte at det var best sånn, selv om det føles litt rart å ikke ha kjørt på så "lang" tid. Håper virkelig at jeg ikke glemmer alt jeg har lært meg i løpet av julen, da får jeg nemlig panikk i januar. Og hvem vil vel betale for ekstra kjøretimer når en kjøretime koster rundt 60€? Jaja, selv om jeg nå og da tviler på mine evner som sjåfør, så har jeg iallfall lært meg det jeg burde av teori. Ifølge datamaskinen hos "Vasa besiktningsstation"besto jeg nemlig teoriprøven. Yay. :)


Etter dagens teoriprøve bar det til byen for å drikke "kaffe" (cola, altså) og diskutere meningen med livet (ok, så filosofisk var kanskje ikke diskusjonen) med Ulrika og Camilla fra klassen. Det var koselig, som alltid! Etter å ha sagt adjø og ønsket dem god jul bar det til Citymarket for å shoppe med kjæresten min. Teoriprøven er overstått, jeg har fått sagt "god jul" til mine venninner og jeg har ingen lekser å gjøre, noe som betyr at tilværelsen faktisk er ganske akspetabel akkurat nå. Tror faktisk jeg skal sprette en flaske cola for å feire dagens seier. ;)


PS. I morgen blir det spillkveld her i huset, så i skrivende stund er det mye å se fram til!



Ingen kommentarer: